Strona uprp.pl korzysta z plików cookie. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie.X

Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej


W dniach 27-28 maja 2019 r. jury VI edycji konkursu „Ambasador Szkolnej Wynalazczości 2019” dokonało oceny prac konkursowych. Do Urzędu Patentowego RP wpłynęło ogółem blisko 40 projektów w dwóch kategoriach: wynalazki lub rozwiązania techniczne oraz gry planszowe lub komputerowe.

Nadesłane projekty jury oceniało według następujących kryteriów:

  • Związek projektu z wynalazczością
  • Odkrywczość
  • Innowacyjność
  • Powszechną użyteczność
  • Jakość i estetyka wykonania
  • Osobisty wkład w powstanie projektu (samodzielność)
  • Oryginalność pomysłu oraz element nowatorski

Dodatkowo przy wyborze prac w kategorii „gra planszowa lub komputerowa” jury doceniło regrywalność gier.

Mamy przyjemność ogłosić, że do II etapu konkursu jury zakwalifikowało 16 projektów.
W kategorii „wynalazki lub rozwiązania techniczne” wybrano12 projektów. W kategorii „gry planszowe lub komputerowe” wybrano 4 projekty.

Kategoria „Wynalazki lub inne rozwiązania techniczne” (kolejność alfabetyczna)

  • Julia Bossowska (14 lat)
    Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Zabierzowie
    Projekt: Wyciskarka 3.0 do herbat i cytryn

  • Aleksander Grobelny (9 lat)
    Szkoła podstawowa nr 10 im. Leonida Teligi w Szczecinie
    Projekty: Magiczna szufelka,

    Super linijka,

    O
    łówek na miarę

  • Klara Karpacka (8 lat), Aleksander Karpacki (10 lat)
    Prywatna szkoła podstawowa „Kornelówka” w Łodzi
    Projekt: Pałelec

  • Piotr Kotarski (11 lat)
    Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Zabierzowie
    Projekt:
    Grabie samo-oczyszczające

  • Wiktor Mąkólski (14 lat)
    Szkoła podstawowa im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Czernikowie
    Projekt: Solarny Komputer Przenośny MĄK

  • Karol Monkos (12 lat)
    Szkoła podstawowa Nr 1 im. Marii Konopnickiej w Lublińcu
    Projekt: Kicio dom

  • Jakub Nowak (12 lat)
    Szkoła podstawowa im. Janusza Korczaka w Tokarni
    Projekt:
    Magnetyczny plan lekcji z planerem tygodniowym

  • Gabriela Usidus (9 lat)
    Prywatna szkoła podstawowa „Kornelówka” w Łodzi
    Projekt: MiśOrganizer

  • Antonina Szymanek (10 lat)
    Szkoła podstawowa nr 120 z oddziałami integracyjnymi im. Pułku Piechoty "Dzieci Warszawy"
    Projekt:
    Książka do komunikacji PECS z mocowaniem magnetycznym zamiast rzepowym

  • Kamil Wroński (11 lat)
    Szkoła podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie
    Projekt: Magnetyczne żabki

Kategoria „Gry planszowe lub komputerowe (kolejność alfabetyczna)

  • Jakub Noga (13 lat)

    Szkoła podstawowa nr 66 w Krakowie
    Projekt: Quiz o wynalazcach

  • Urszula Pruszyńska (12 lat), Stefan Żera (12 lat)

    Szkoła podstawowa nr 366 im. Jana Bytnara „Rudego” w Warszawie
    Projekt: Gra edukacyjna „Gadająca Maszyna”

  • Zofia Smyła (13 lat)

    Szkoła podstawowa nr 1 im. Marii Konopnickiej w Lublińcu
    Projekt: Wielofunkcyjna gra losowo-edukacyjna

  • Michał Zdunek (13 lat)

    Szkoła podstawowa im. Juliusza Vernea w Białych Błotach
    Projekt:
    Gra „Podróże między wymiarami - odnaleźć swój własny świat”

Na wszystkich Laureatów czekają wspaniałe nagrody ufundowane przez naszych Fundatorów!!!